مخترع لامپ چه کسی بود؟

حقیقت آن است که ادیسون تنها تلاش هایی در جهت بهبود و توسعه اختراع های قبلی برای ارائه نسخه ای تجاری از لامپ را انجام داده و در واقع نمیتوان گفت که لامپ اختراع ادیسون است .

الکساندرو ولتا مخترع ایتالیایی در سال 1800 میلادی موفق به تولید جریان الکتریسیته شد و خود را به عنوان پیشگام باتری های جدید معرفی کرد.

در سال 1802 میلادی ، همفری دیوی شیمیدان انگلیسی با اتصال پیل های ولتائیک ، توانست اولین لامپ برقی جهان را اختراع کند . البته چراغ ابداعی دیوی ، یک منبع روشنایی کامل و پایدار نبود ، چرا که به سرعت خاموش می شد و برای استفاده در خانه یا محیط کار ، کارایی لازم را داشت.

در سال 1860 میلادی یک شیمیدان انگلیسی به نام جوزف سوان، لامپ جدیدی تولید کرد که در آن به جای پلاتین ، از فیلامنت های کربنیزه استفاده شده بود. در حالی که سوان فکر می کرد لامپش هیچ مشکل کارکردی ندارد و نمونه های اولیه هم این مسئله را اثبات کرده بود، متاسفانه در عمل مشکلات فراوانی پدید آمد.

توماس ادیسون ، به عنوان یک مخترع و کارآفرین قدرتمند که تجاری سازی نوآوری های متعددی را تجربه کرده بود ، از سال ها پیش به دنبال توسعه و تجاری سازی یک لامپ ارزان و کارآمد بود. وی فهمید که مشکل لامپ طراحی شده از سوی سوان ، فیلامنت های مورد استفاده است . کلید حل مسئله ، استفاده از یک رشته نازک با مقاومت الکتریکی بالا بود که با یک جریان کم الکتریکی هم ، بتوان لامپ را روشن نمود . وی لامپ خود را در دسامبر 1879 به نمایش گذاشت.

جوزف سوان از این نوآوری جدید برای رفع مشکل لامپ خود استفاده کرد و در انگلیس ، شرکتی برای تجاری سازی گسترده اختراعش تاسیس نمود . ادیسون در واکنش به این اقدام ، سوان را به نقض پتنت متهم کرد که البته به دلیل گواهی ثبت اختراع سوان در انگلستان ، راه به جایی نبرد .

در نهایت این دو مخترع که هر دو در توسعه لامپ های الکتریکی سهم داشتند ، به هم پیوسته و شرکت (Edison Swan United) را پایه گذاری نمودند . یکی از بزرگترین تولید کنندگان لامپ های الکتریکی در جهان که موفقیت های تجاری قابل ملاحظه ای به دست آورد.

سخن پایانی

کلیه کالاهای ارائه شده در مجموعه صنایع روشنایی کیمیا شامل، پنل ۶۰*۶۰ مودی، پروژکتور مودی، پنل اپتونیکا، پروژکتور الیت، چراغ تونلی، سیم و کابل اصفهان، پنل برتر، پنل ۷ وات اپتونیکا، از بهترین برندهای موجود در بازار برق بوده و دارای استاندارد و ضمانت نامه معتبر می باشند . ارسال سریع کالا ، ضمانت بهترین قیمت و تضمین اصیل بودن کالا، خرید مقرون به صرفه ی را می توانید در کیمیا لایت تجربه کنید. کافی است فقط یکبار با مشاورین ما صحبت و از محصولات ما دیدن فرمائید.

برچسب‌ها:

4 دیدگاه برای “مخترع لامپ چه کسی بود؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!